fbpx

Let‘s meet our pedagogues

SIMONA

KD tarptautinės mokyklos pavaduotoja ugdymui baigė Lietuvos Edukologijos Universitetą, kuriame įgyjo socialinės pedagogikos bakalauro laipsnį ir pedagogo kvalifikaciją. Vytauto Didžiojo švietimo akademijos universitete, įgyjo švietimo vadybos ir lyderystės magistrą. Šiuo metu mokosi ir gilina žinias priešmokyklinio ir pradinio ugdymo studijų programoje. Darbo su vaikais turi daugiau nei 5 metus. Taip pat nuolat gilina savo žinias profesinio tobulėjimo, švietimo kokybės gerinimo, planavimo bei komandos lyderystės srityse.

Simona sako: „Vaikai mane sužavėjo, nes  jie gali labai daug ko išmokyti suaugusį žmogų. Kaip džiaugtis be jokios priežasties, nuoširdžiai ir atvirai bendrauti, visuomet būti kuo nors užsiėmusiais, atvirai žvelgti į supantį pasaulį.

KD tarptautinėje mokykloje esu laiminga, nes čia nėra laiko nuobodžiauti, kiekviena diena pilna iššūkių ir tobulėjimo galimybių. Mokykloje tenka organizuoti ir koordinuoti ugdomo procesą, teikti pagalbą mokytojams ir specialistams, padėti ir atsakyti tėvams į iškilusius klausimus, spręsti iškilusias problemas“.

ELENA VIKTORIJA

KD tarptautinės mokyklos ugdymo kokybės vadovė Elena Viktorija su vaikais dirbo (savanoriavo) nuo paauglystės. Elenos Viktorijos darbo patirtis darželiuose – aštuoneri nepaprastai įdomūs, kupini siekių bei iššūkių metai.

„Ikimokyklinio amžiaus vaikai mane žavėjo nuo pat mažumės, gal iš dalies dėl to ,,kalta” mano mama, kuri dirbo darželyje ir pavyzdžiu rodė, ką reiškia dirbti mylimą darbą. Po mokyklos važiuodavau į jos darželį, skaitydavau vaikams, padėdavau jiems užmigti ir svarbiausia – žaisdavau! „Kelias” iki to, ką žinau ir gebu šiandien nebuvo lengvas, studijavau lituanistiką bei pedagogiką, atradau meilę knygoms, bet manęs nepaliko mintis, kaip smagu buvo su vaikais pas mamą. Pagaliau, vieną vasaros dieną lemtis mane atvedė į darželį. Dar studijuodama įsidarbinau mokytojos asistente ir „gėriau” viską, ką galėjau. Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas mane taip sužavėjo, jog dar neturint rankose lituanistikos diplomo, supratau, kad man reikės kitų kompetencijų, tad pradėjau lankytis kursuose, skirtuose ikimokykliniam ugdymui. Prisimenu, kai po darbo važiuodavau per visą Vilnių, kad spėčiau į kursus, o po jų grįždavau namo kelios minutės prieš 22 val. ir nesijausdavau pavargusi, nes mačiau tame prasmę. Baigusi studijas, pagaliau galėjau tęsti formalų ugdymą ir gavau priešmokyklinio ugdymo kvalifikaciją, tapau mokytoja, o vėliau ir pavaduotoja ugdymui bei asistentų mentore. KD tarptautinę mokyklą atradau internete, mane iš karto sužavėjo multikultūriškumas. Dar 2018 m. pasikalbėjusi su Asta (KD įkūrėja), supratau, kad noriu augti čia, bet galutinai apsisprendžiau palikti savo klasę ir ateiti į KD 2019 m. pradžioje. KD tarptautinėje mokykloje patyriau naujų iššūkių, naujų siekių. Tikiu, kad mokytojas niekada negali sau leisti nesiugdyti. Jau esant čia įgijau ikimokyklinio ugdymo pedagogo kvalifikaciją, o pradėjus dirbti Ugdymo kokybes vadove nusprendžiau gilinti žinias bei įgyti Švietimo vadybos ir lyderystės magistro laipsnį. KD tarptautinėje mokykloje konsultuoju mokytojus, stebiu mūsų veiklą, rengiu projektus, kurie pagerintų ugdymo kokybę. Bendraujant su mokytojais, gilinantis į vaikų ugdymą, suprantu, kiek daug dar nežinau, kiek daug dar reikia išmokti. Esu be galo laiminga dirbdama kartu su profesionalia, žingeidžia, atsidavusia, nešančią vertę Lietuvos ugdymui komanda”, prasitarė Elena Viktorija.

KRISTINA

Kristina baigė specialiąją pedagogiką (specializaciją – logopediją) ir įgijo logopedo – specialiojo pedagogo specialybę. Po to baigė Specialiojo ugdymo koordinavimo magistrą. Po keleto darbo metų apsigynė metodininko kvalifikacinę kategoriją. Logopedė nuolat kelia savo kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, konferencijose ir mokymuose bei aktyviai domisi naujausiais ugdymo ir korekcijos būdais ir metodais. Mūsų logopedės darbas neapsiriboja vien taisyklingos tarties formavimu, nes dar labai svarbu yra plėsti bei aktyvinti žodyną, mokyti taisyklingos raiškos ir gramatikos, nes šie įgūdžiai bus labai svarbūs mokykloje. Kristina lavindama pažintinius gebėjimus ir kalbą padeda vaikams kiek įmanoma sušvelninti ar ištaisyti kalbos ir komunikacijos sutrikimus.

Kristina sako: „Labai mėgstu savo darbą, kuriame nėra laiko nuobodžiauti, nes reikia ne tik rasti raktą į kiekvieno vaiko širdį, bet ir pasiekti rezultatų. Oi kiek pasitaiko įvairiausių juokingų situacijų mano darbe, kurias prisiminę kartu su vaikais šypsomės ir juokiamės. Pvz.: tik aš savo darbe galiu išgirsti, kad ugniagesiai plauna ugnį! Su nekantrumu laukiu kiekvienos pamokėlės!“

SUMEYYE

Sumeyye baigė Amerikos kultūros ir literatūros studijas. Lietuvos edukologijos universitete įgijo anglų filologijos magistro laipsnį. Sumeyye išklausė keletą papildomų mokymų, tokių kaip „Asmenybės tipai“, „Emocinis intelektas“, „Istorijų pasakojimas“ ir kt. Šiuo metu ji lanko žaidimo terapijos, pasakojimo terapijos ir vaikų piešinių analizės kursus. Taip pat ji dalyvauja visuose įmanomuose mokymuose apie vaikus, kurie gali būti naudingi tiek vaikams-mokiniams, tiek jos pačios sūnui. Įgytos žinios greitai pritaikomos praktikoje. Sumeyye nuolat ieško naujų edukacinių mokymų, seminarų, knygų ir kt.

Sumyeey says: „Children have always been my soft spot. I love their innocent world and aim to make positive contributions to them. I empathize a lot with children, every day I watch their world with admiration. My intention is to treat each child the way I would like my own child to be treated. I like to spend time in the children's library during my spare time, I like to examine the newly released toys, children's books, and educational sets.”

Dovilė

Dovilė graduated as Lithuanian philologist and obtained the qualification of a teacher. Also, she is obtained the pedagogical degree of Primary and pre-school education.

Dovilė says: „In my understanding, working with children is our most meaningful contribution to future generations. Working with children on a daily basis, I realize that I am on the right and meaningful path. My goal is to develop curious, creative personalities whose knowledge is not limited to the curriculum. It is very important to me that a child who enters an educational institution is not afraid to reveal themselves. Interesting and sincere teacher can help in achieving this goal. I think the most important task when working with children is to ensure the uniqueness of each personality, to notice each child. The work of a teacher never makes me bored, I need to constantly update my knowledge, find a way to the heart of every child and be able to interest them. I am very pleased that the learning process in my work is focused on a new type of education that does not have strict ‘textbook’ rules and uses modern and innovative methods in the educational process.”

Indrė

Indrė is very enthusiastic about teaching, currently not only works with KD children for 2 years, but also studies childhood pedagogy at Vilnius University and works as a Lithuanian language teacher at the Global Lithuanian School. Before joining the KD team, Indre lived abroad for seven years, during which she traveled and studied alternative education in Denmark.

During her pedagogical studies, Indre completed an eight-month internship at a private special needs school in Denmark, as well as volunteered in a Montessori class in Lithuania. In addition, Indre has attended field pedagogy courses in the UK, workshops on creative teaching, and democratic education, as these topics occupy an important place in her personal field of academic interest.

Indre says: “I think the most meaningful job is to grow up with the children. Children are full of curiosity, kindness, warmth, so I feel great gratitude and joy to be able to participate in their learning process, to reveal the secrets of the world to them. Children shine with purity and enthusiasm, so working with children is full of adventure, meaning and heights.

In my free time I like to participate and organize events, seminars, volunteer in the Living Library, help others with various initiatives. I enjoy traveling, reading books, gardening, cycling, ballet dancing, spending time with loved ones, creating and implementing a variety of ideas.”

Nalan

Nalan is PreSchool English Teacher and she has earned her bachelors in Pre and Elementary Science Education Teaching in 2016. During her studies Nalan has studied Special Education Needs in Holland/Rotterdam for a year. After Graduation she had a marvelous teaching internship in Prague. Nalan was an excellent student and her curiosity helped her to get Master's degree in Latvia University/Riga. She has earned her Master degree in Science and Special Needs Education in 2019.

“I am very passionate about all subjects, though "Science" is my favorite. I enjoy using technology as much as I can. I prepare science, nature science, experiments and steam topics for kids. I love to see their excitement and basically I find marvelous to see their happy and excited faces. I can create a productive learning environment for kids that is child-centered. In my classroom I care and value their ideas, thoughts and actions. I am always on time, prepared, and ready to go for the day for my classroom. I have a positive working relationship with my colleagues. Beyond my teaching experience, classroom management and lifelong passion for education, I dedicated myself to Science in early childhood. They start to explore their own world with my magical Science lessons and there's nothing I love more than when I am working with children.

I had lots of experience incorporating community service projects into my classrooms. As shown by my experiences in the different schools and countries, I am enthusiastic about education and always strive to the best for my students. Kids may not be thinking to themselves, "I am learning" but they are curious and want to find out the what, where, why and how of everything around them. The children taught me the magic of play, magic of explore and magic of learning. I teach children to love learning and exploring. There's nothing I love more than when I am working with children.

In my spare time, I love to make acrylic paint, I like to play tennis and cook as much as I can”.

Vytautė

Teacher Vytautė graduated from the nursery and pre-school pedagogy study program 2 years ago and has been working with children of all ages for 5 years. She decided to deepen her knowledge by focusing not only on the characteristics of the child's education, but also on the managerial aspects of this process. Thus, she completed a master’s degree in educational management this year. 

“I have been fascinated by my work as a teacher since I was a child. This profession seemed so special to me that when I got home I was playing school with a toy board made by my dad, teaching an imaginary class of things that teachers would teach me at school. I am glad that great specialists accompanied and inspired me not only in the early and primary age, but also in school. So inspired by them, I decided to travel this professional path. I associate my professional activity with the early age of children, because I believe it is the basis for the child's future. In my opinion, the knowledge and skills formed at an early age are the key to a child’s success not only in a successful journey to school, but also in life. 

So, I dream of becoming an example and inspiration for children and in my work I strive to lay a solid and quality foundation for child's future.”

Nubar

Teacher Nubar is originally from Baku, Azerbaijan. After moving to Lithuania, Nubar joined Katino Dieneles International Nursery as English Teacher and now she is working with first graders.

Teacher Nubar pursued her master’s degree from Pedagogical State University in Azerbaijan in the field of Linguistics and afterward she specialized as an English Teacher. Currently, Nubar is studying her second master’s degree and specializing in the Educational Management field at Vytautas Magnus University. She also passed TKT (Teaching Knowledge Test) from Cambridge English successfully. Moreover, this year Nubar has attended the Cambridge Primary course to enhance her professional development of teaching skills at the international level.

“My early passion for teaching motivated me to start tutoring English in my home country. I gained an opportunity to practice my first teaching skills at the State Pedagogical University in Baku for more than a year. Thus, the curiosity and interest that I possess intended me to dig deeper in order to discover new applied methods and styles in the educational sphere.

I felt that the more experience I gained in teaching, the more I was motivated to transmit my knowledge to the people around me. As a result, I always found myself willing to improve my foreign languages and teaching skills and for this purpose, I took part in various workshops, seminars, and training programs during my study years and in later years. While working at the university, two articles of mine were published in the university’s scientific journal. Those articles were about teachers’ pedagogical and psychological knowledge which was mainly focused on  how teachers implement their pedagogical and psychological knowledge in the classroom.

In my teaching philosophy I always follow the pedagogical and psychological aspects of teaching. This point of view helps me not only to become a better teacher in particular but also to build a strong collaboration with people surrounding me. Also, it would be pleasant to mention that for me it is essential to connect every single detail in a creative way, create innovative, modern methods for lessons and to take into consideration their implementation. Each aspect of teaching is crucial, as every child is unique and the method of teaching them also should be special and at the same time individualized. Nevertheless, I believe friendly environment will help all teachers around the world grow happy, confident and independent personalities. All we need is love, respect and peace.

Regarding to my interest areas, I do like reading various genres of book, watching real life based movies and walking in the nature, especially after rain. As we live once, I do my best to enjoy each minute, smile and spread positive vibes.”

Yuliia

I’m Yuliia and I’m from Ukraine. I love my life. I love people around me. And I love teaching English. I have been doing it since my second year of Kyiv National Pedagogical Dragomanov University, where I got Master’s degree. After I got scientific degree of candidate of philological sciences. But children are my passion. Never stop teaching them. There is my Happy English language Club in Ukraine, the space where teacher takes a hand, opens a mind and touches a heart.

Nika

Nika graduated with psychology studies. For two years he has been working in a kindergarten in Tbilisi. Besides that, he was also working with children individually. To deepen his knowledge Nika moved to Lithuania and started volunteering in SOS children’s village for a year.

„After graduation, I became very interested in children’s psychology. Working in kindergarten turned out to be my first experience in this field, which made me more and more interested. I also worked individually during the summer holidays. These two different experiences have taught me a lot, I saw both social and personal aspects of a child’s development.

The choice to move to Lithuania is also based on deepening my experience. The period of work in the day center turned out to be quite beneficial and productive. The diverseness of my previous working experience helps me today to be focused, and empathetic and to create an environment that helps children express themselves.

Besides that, I am very fascinated by art. Drawing and writing is my kind of hobby. Also, sport is an integral part of my childhood. Playing basketball is easily possible in Vilnius.”

Airija

Esu Airija – mokyklos komunikacijos koordinatorė. Pedagoginį kelią ir profesiją pasirinkau ne atsitiktinai – jau mokykloje buvau labai aktyvi, iniciatyvi, nuolat mėgau augti ir tobulėti, o tobulėti šioje srityje išties yra kur.

Studijų metu pradėjau dirbti darželiuose, tad skaičiuoju penkerius mokytojos darbo metus ir pavaduotojos ugdymui dvejų metų darbo patirtį Antakalnio filiale , į kuriuos buvau įterpusi ir asmeninę vaikelio auginimo patirtį, kuri man leido į mokytojo profesiją pažvelgti giliau – tėvų akimis. Mėgstu aktyvų mokymą ir vaiko lavinimą pagal 7 intelektus. Būtent ši mokymo kryptis man leidžia kiekviename mažylyje pamatyti gabų kalbininką, matematiką, o kartais net nutrūktgalvį menininką, kuriam patinka viską liesti, patirti, ištyrinėti. Mokymas per pojūtį – neatsiejama mano dienos dalis. Mano manymu, tai tiesiausias kelias į vaiko vaizduotės ir kūrybos pasaulį ir tokiu būdu informacija pasisavinama šimtu procentų. Tikiu žodžiais, jog mokytojas yra tas, kuris laiko tave talentingesniu negu tu pats, ir padeda tai atskleisti.

Mano laisvalaikis kaip vaiko – aktyvus. Nuolatinis tyrinėjimas, vaikščiojimas, knygų skaitymas, seminarų ir paskaitų lankymas. Mėgstu keliauti, būti gamtoje, nuolat ieškau, ką dar galėčiau išmokti, kaip pedagogas ir kaip žmogus. Dažnai sakau, kad norint būti tikru pedagogu reikia pačiam būti smalsiu, vaikišku ir kūrybišku. Būtent šios charakterio savybės man parodė kelią į komunikacijos koordinatorės profesiją, kurios pagrindinė esmė – išorinė ir vidinė sklaida tarp darželių, bendradarbiavimas su socialiniais partneriais, projektai ir renginiai.

Gabriela

KD tarptautinės mokyklos ir darželių administratorė Gabriela baigė Vytauto Didžiojo Universiteto Švietimo akademiją, kurioje įgyjo socialinės pedagogikos bakalauro laipsnį ir pedagogo kvalifikaciją. Pradėjus savo profesinę kelionę nuo ugdymo, netikėtai atrado save kitoje srityje – įmonės administravime, tačiau toli nuo vaikų nepabėgo ir labai džiaugiasi galėdama dirbti tokioje multikultūrinėje, tarptautinėje aplinkoje, kurioje ugdoma mūsų ateitis – mūsų vaikai, o kolegos – tikri profesionalai. Gabriela nuolat tobulina žinias įvairiuose seminaruose, mokymuose ir semiasi gerosios praktikos, kad jos darbas būtų atliekamas kokybiškai ir tinkamai. Be mokyklos ir darželių reikalų administravimo, Gabriela taip pat atsakinga už skirtingus projektus, kaip vasaros dienos stovykla, einamieji Cambridge, verslo plėtros konsultavimo darbai ir kita pagalba kolegoms. O laisvu laiku ji mėgsta skaityti knygas, užsiimti saviugda, keliauti, fotografuoti ir aktyviai leisti laiką gamtoje.

Goda

Goda Juodelytė – talent acquisition coordinator at the KD International School of Vilnius. She graduated at Kaunas college where she received a bachelor‘s degree in social pedagogy and a qualification as a social educator. She is currently studying master degree in education managment and leadership at Vytautas Magnus university of Education. She has work experience with kids for more than 7 years and Goda has been with “Katino dienelės“ for 4 years. 

During this year she knew the teaching profession from from different angles: she worked as a teacher, then became a deputy for education at Jeruzalė‘s nursery and now working as a talent acquisition coordinator. 

Goda says: “I've always been fascinated by working with children, being able to collaborate with parents, building a strong nursery community and helping teachers to grow up. Therefore, after 4 years of working in this nursery, I realized that I wanted not only to help teachers and team improve, but also to search, discover team members who would contribute to raising children's personalities and would like to change the future of Lithuania's education. I am happy to contribute to the team that can change the future of children."  Esu laiminga galėdama prisidėti prie komandos būrimo, kuri gali pakeisti vaikų ateitį“.

Contact us

x