Lapkričio 21 dieną Lietuvos rašytojų sąjungoje įvyko pirmasis KD International School of Vilnius organizuotas gerosios praktikos sklaidos renginys. Šio renginio tikslas – nemokamai šviesti Vilniaus pradinio ugdymo bendruomenę, dalytis praktiniais mokytojų taikytais metodais, užmegzti ryšius tarp pedagogų ir kartu prisidėti prie Lietuvos švietimo kokybės gerinimo. Ši iniciatyva tapo savotiška platforma mokytojams, siekiantiems praturtinti savo kasdienę praktiką ir kurti įtraukią ugdymo aplinką.
Idėjos užuomazgos
Renginio idėja gimė dar ankstyvą pavasarį, kai KD mokyklos mokytoja Greta Mitkienė ir procesų vadovė Simona Mačiulienė pradėjo diskusijas apie gerosios patirties sklaidą tarp pedagogų. „Visi kalba apie pokyčius, bet mes norėjome juos pradėti čia ir dabar“, – teigia Greta. Mintis suburti mokytojus ne tik tam, kad pasidalytų metodais, bet ir pasimokytų vieni iš kitų ir bendradarbiautų, tapo iniciatyvos ašimi.
„Švietimo kokybė – tai mūsų visų atsakomybė“, – pabrėžė Simona. Renginio organizatorės tikisi, kad tai bus ne tik vienkartinis renginys, bet ir kasmetinė tradicija, kuri įkvėps mokytojus nebijoti keisti mokymo(si) kultūros savo klasėse.
Pranešimai, kurie skatina mąstyti kitaip
Renginys prasidėjo pranešimais, kuriuose pedagogai dalijosi ne teorija, o tikrais gyvenimo pavyzdžiais.
Greta Mitkienė savo pranešime „Gyvenimo pamokos klasėje: kaip vaikų teisės ir pareigos augina emocinį intelektą“ parodė, kaip paprasti kasdieniai mokymosi momentai gali padėti vaikams suvokti atsakomybės svarbą ir išmokyti bendradarbiauti. Ji pateikė pavyzdžių, kaip vaikai, patys spręsdami konfliktus, užauga empatiškais ir atsakingais piliečiais.
Agneška Verkovskienė savo pranešime „Kelias į nepatogaus vaiko širdį“ prikaustė visų dėmesį istorijomis apie vaikus, kurie dažnai sukelia galvos skausmą mokytojams. „Šie vaikai tiesiog nori būti išgirsti“, – sakė ji, pabrėždama mokytojų empatijos ir nuoseklumo svarbą.
Mokytoja Dovilė Vanagaitė, pranešimo „Pamokos už mokyklos ribų“ metu, skatino pedagogus peržengti tradicinės klasės sienas ir leisti vaikams pažinti pasaulį per patirtį. Jos pranešime gausu pavyzdžių, kaip net paprastos išvykos į parką, muziejų ar miesto gatves gali tapti neįkainojamomis mokymosi akimirkomis.
Ketvirtasis pranešimas, pavadintas „Demokratiškumo supratimo ugdymas“, kurį skaitė Indrė Bagušinskaitė, kvietė pedagogus pradėti ugdyti demokratijos principus nuo pat ankstyvųjų mokyklos dienų. „Leisdami vaikams dalyvauti priimant sprendimus, mes ugdome sąmoningus piliečius“, – sakė Indrė, skatindama pedagogus suteikti vaikams daugiau atsakomybės už jų aplinką ir veiksmus. Toks ugdymas, pasak jos, ne tik stiprina vaikų pasitikėjimą savimi, bet ir moko bendradarbiavimo bei empatijos, kurie yra būtini šiuolaikinei visuomenei.
Praktinis užsiėmimas: empatijos pamokos per pojūčius
Renginio kulminacija tapo praktinis užsiėmimas, kurį vedė KD mokyklos psichologė Jūratė Miežytė-Tijūšienė ir logopedė Brigita Tarbunaitė. Užsiėmimo tema – „Mano skirtybės, mano ypatybės“. Šios veiklos metu dalyviai mokėsi suprasti, kaip jaučiasi žmonės su tam tikrais pojūčių sutrikimais.
Pedagogai turėjo galimybę išbandyti įvairias situacijas: užsidėję ausines, jie bandė skaityti iš lūpų, užrištomis akimis – atpažinti daiktus tik liesdami, o mainydamiesi batais – pajusti, ką reiškia būti kito vietoje. Taip pat dalyviai piešė pagal instrukcijas, klausydamiesi trankios muzikos, o tai parodė, kaip skirtingai suvokiame tą pačią informaciją.
Paskutinė užduotis buvo ypatingai emocinga – dalyviai užsirišę akis turėjo pasikliauti kitais asmenimis, kurie juos vedžiojo po erdves. „Tai privertė mane permąstyti, kaip svarbu būti atidesniems kiekvienam vaikui“, – dalijosi viena dalyvė. Užsiėmimą pagalbos vaikui specialistės ne tik palietė dalyvių širdis, bet ir suteikė praktinių įrankių, kaip ugdyti empatiją kasdien.
Sėkmė ir ateities planai
Renginio pabaigoje dalyviai dėkojo organizatoriams už galimybę dalyvauti ir išreiškė viltį, kad ši iniciatyva taps tęstiniu projektu. Mokytojai pabrėžė, kad tokie renginiai ne tik suteikia naujų žinių, bet ir įkvepia grįžti į klases su nauja energija ir idėjomis.
Organizatoriai dėkojo Moon Studio Vilnius, kurie prisidėjo, leisdami naudotis jų jaukiomis patalpomis, esančiomis Lietuvos rašytojų sąjungoje. „Tai tik pradžia. Kiekvienas toks renginys – žingsnis link kokybiškesnio, kūrybiškesnio ir empatiškesnio švietimo,“ – apibendrino renginio organizatorės.
Tokios iniciatyvos yra gyvybiškai svarbios, kuriant šiuolaikinę švietimo sistemą, kuri ne tik moko, bet ir ugdo sąmoningus, kūrybingus ir empatiškus piliečius.